شرایط پس از کاشت ایمپلنت دندان
 


اگر قصد دارید ایمپلنت دندان بکارید، حتماً پیش ‌از این با مزیت‌های فراوان ایمپلنت آشنا شده ‌اید و می‌دانید فواید مهم آن ارزش تحمل اندکی سختی جراحی کاشت ایمپلنت را دارد. با این حال اگر بدانید دقیقاً پس از عمل کاشت ایمپلنت چه شرایطی خواهید داشت و چگونه باید با آن کنار بیایید، اضطراب تان کاهش یافته و راحت‌تر می‌توانید همکاری کرده و دوره بهبودی را پشت سر بگذارید. نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار بالا است و احتمال عدم موفقیت آن بسیار کم است بنابراین نگرانی از بابت عوارض جدی کاشت ایمپلنت نداشته باشید. اما تقریباً همه بیماران باید انتظار تجربه عوارض خفیف پس از عمل را داشته باشند. بلافاصله پس از عمل بافت‌ها شروع به التیام کرده و فرآیند بهبودی شروع می‌شود.
    عوارض کوتاه مدت بلافاصله پس از عمل کاشت ایمپلنت:
پس از اتمام جراحی کاشت ایمپلنت، احتمالاً هنوز کمی تاثیر بی حسی در دهان شما وجود دارد. برخی از بیماران ممکن است کمی احساس و حالت تهوع یا سبکی سر داشته باشند یا احساس خواب ‌آلودگی کنند. به همین علت از بیمار خواسته می‌شود رانندگی نکند و از کسی بخواهد او را به منزل برساند تا استراحت کند. حتماً داروهایی که برایتان تجویز شده است را مصرف کنید. معمولاً داروهای مسکن برای کاهش ناراحتی و درد تجویز می‌شود چرا که تاثیر بی حسی برطرف شده و کم کم احساس درد می‌کنید. ممکن است برخی افراد وسوسه شوند مسکن استفاده نکنند اما حداقل در چند روز اول باید مسکن بخورید. در چند ساعت اول پس از جراحی، ممکن است خونریزی خفیفی از محل کاشت ایمپلنت و برش جراحی داشته باشید. با فشار ملایم برای گاز استریل روی محل جراحی می‌توانید خونریزی را متوقف کنید. معمولاً تا پایان روز به طور کامل برطرف می‌شود.
    عوارض کوتاه مدت هفته اول پس از عمل کاشت ایمپلنت:
برخی از عوارض جراحی، ظرف چند روز اول پس از عمل مشخص می‌شوند و تا روز سوم تشدید شده و پس از آن فروکش می‌کنند. نگران این عوارض نباشید چرا که پس از جراحی دهان تجربه این عوارض کاملاً طبیعی است.
درد: احتمالاً کمی درد فک و لثه تجربه می‌کنید چرا که بافت‌ها صدمه دیده و تلاش می‌کنند در پیرامون ایمپلنت التیام یابد. همان ‌طور که پیش‌تر گفته شد این ناراحتی را می‌توانید با مسکن کنترل کنید. پس از مدتی که شدت درد کاهش یافت می‌توانید از مسکن های ضعیف‌تر مانند ایبوپروفن، آسپیرین یا استامینوفن استفاده کنید.

منبع: وبسایت دکتر سجودی

هزار باید و نباید دندانپزشکی ایمپلنت ,کاشت ,عوارض ,مسکن ,جراحی ,می‌شود ,کاشت ایمپلنت ,ایمپلنت دندان ,کنید معمولاً ,عوارض کوتاه ,جراحی کاشت ,کاشت ایمپلنت دندان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

digital marketing عمومي بهترین سایت کسب درامد آنلاین فیلم , سریال , اهنگ , خبر